A A A

Paryż - relacja z podróży

Paryż wieża Eiffla

Paryż to ulubione miasto nowożeńców, odwiedzane często w ramach podróży poślubnej. To także idealne miejsce na oświadczyny, celebrowanie rocznic ślubu lub cudowny weekend we dwoje. Pewnie dlatego właśnie stolica Francji nazywana jest „miastem miłości”. Zwiedzanie Paryża od dawna było moim marzeniem, dlatego byłam naprawdę szczęśliwa trzymając w dłoni bilet lotniczy, który miał być przepustką do najpiękniejszych dni mojego życia. Pierwszy dzień urlopu rozpoczęliśmy od porannej kawy w kameralnej restauracji na świeżym powietrzu. To nieprawdopodobne, ilu ludzi rozpoczyna tu dzień w ten sposób. Zaraz po śniadaniu, zaopatrzeni w aparaty fotograficzne, ruszyliśmy w stronę Wieży Eiffla i Łuku Triumfalnego. Na popołudnie zaplanowałam smakowanie kasztanów na placu Pigalle. O dziwo, były naprawdę pyszne. Wprawdzie mam międzynarodowe prawo jazdy, a wypożyczenie tu samochodu nie jest problemem, za nic na świecie nie odważyłabym się wjechać na paryskie ulice. Skorzystaliśmy z metra.
Kolejny dzień spędziliśmy spacerując wąskimi uliczkami dzielnicy łacińskiej. Podziwialiśmy klasycystyczny Panteon i zbiory Narodowego Muzeum Wieków Średnich. Trzeciego dnia dotarliśmy na najwyższy punkt miasta – Montmartre. Patrząc w dół ze wzgórza, wyobrażam sobie spacerującego tędy Vincenta van Gogha i Renoira. Nie dziwię się, że Chopin spędził tu 18 lat swojego życia.

ParyżMusimy przyspieszyć, zostały nam tylko dwa dni, a przecież musimy zobaczyć Lasek Buloński i Ogrody Tuileries. Dzielnicę Tuilerie zwiedzamy ostatniego dnia naszego pobytu. Stamtąd udajemy się prosto do Luwru, gdzie mogę wreszcie spojrzeć prosto w oczy Mony Lisy. Paryż skradł moje serce. Z żalem w oczach, ale ze smakiem waniliowego creme brule w ustach i z dwoma butelkami czerwonego wina w torbie podróżnej, opuszczamy miasto miłości.